Äntligen fredag!

När fredagen äntligen har kommit så tycker jag att det är mysigt att äta en lite godare frukost och idag har vi ätit äggröra med tekakor och olika goda pålägg. Ett av våra favoritpålägg här hemma just nu är örtmarinerad rökt kalkonbröst som vi köper över disk i vår mataffär och det är så gott att man tar en skiva på smörgåsen och en direkt i munnen =) 
 
Min man drack malde kaffebönor från Bondolfi Boncaffé och det är ett kaffe som smakar mycket och eftersom min man tycker om smakrikt och starkt kaffe passade det honom perfekt. Vi brukar alltid köpa hela bönor och mala själva eftersom det är trevligt med färskmalet kaffe och det smakar mer. Här kan ni köpa kaffet. 
 
Jag drack te från Joe´s tea & co som heter St.Clement's lemon med smak av citrongräs, apelsinskal, ingegefära, apelsin- och mandarinsmak och det var riktigt riktigt gott och fräscht te. Jag har dessutom köpt nya tekoppar som är i dubbelglas så att man slipper bränna sig när man håller i temuggen och dessutom finns det även en insats så att man kan brygga te för en person direkt i muggen så det var kul att testa de nya muggarna. Här kan ni köpa de olika tesorterna. 
I samarbete med Beriksson 
En kommentar publicerat i Allmänt
Taggar: beriksson, bondolfiboncaffe, joesteaco, mysfrukost
#1 - - C:

Vad krämig och god äggröran såg ut! :)

Svar: Ja den blev bra =)
Lina