VIP-helgen del 1/3

Idag började en VIP-helg som jag har anmält mig till via tidningen Hembakat och det har varit jättetrevligt =) Vi började med att checka in på Scandic Anglais och tog sedan en kort promenad bort till Wienercaféet där vi träffade Pär Bäckström. Pär har varit med i tv-programmet dessertmästarna och jobbar på Wienercaféet som produktchef och kreativ ledare och han satt ner med oss och berättade om olika bakverk, sig själv och Wienercaféet. 
 
Vi fick välja ett valfritt bakverk från caféet och jag valde en frukttartlett som var jättegod och alldelens lagom stor. De jag satt bredvid tog en chokladbakelse och en hallonmoussecoupe. Efter att ha varit på Wienercaféet gjorde jag sällskap med en tjej bort till en affär på drottninggatan där jag köpte lite köksgrejer och sen mötte jag upp min man som följde mig tillbaka till hotellet. 
 
Eftersom hotellet renoveras i lobbyn så ser det inte riktigt lika trevligt ut som det brukar där och därför fanns det en liten present på rummet; en bok av Eva Nordlinder som håller i VIP-helgen och ett presentkort på en övernattning för 2 i dubbelrum med frukost så det var trevligt =) 
 
Snart ska vi ta kort på oss och sen åka limousine till restaurangen Le Rouge där vi ska äta middag tillsammans med Elisabeth Johansson och Sebastien Boudet och det ser jag fram emot. Det är en satt 3-rätters meny så det ska bli spännande att se vad de har tänkt ut för något. Efter middagen kan man fortsätta till någon bar om man vill eller åka tillbaka till hotellet, får se hur jag gör =) 
 
Imorgon kommer fler bilder från kvällens middag och morgondagens aktiviteter (bland annat shopping i Leilas General store med Leila själv, bakkurs med Magnus Johansson, afternoon tea med Birgitta Rasmusson och Roy Fares) 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: VIP-helg, tidningenhembakat, viphelghembakat