Gotlandsresan del 1

Äntligen är det semester och som vanligt i vår familj börjar semestern med ett besök på Gotland för att hälsa på min mans föräldrar som bor där. Klockan 12.50 tog vi båten från Nynäshamn och eftersom jag tycker om att åka bekvämt så hade vi bokat en kupé för att slippa sitta i cafeterian hela resan eller i salongsstolar som inte är så jättebekväma.
 
Vi började med att gå och hämta ut vårt nyckelkort och sen gick vi till restaurangen och köpte lunch (tyvärr var det inte bara vi som ville äta lunch så kön var rätt lång men till slut kom vi fram), jag valde en pasta bolognese och min man valde en hamburgare med klyftpotatis och salmbärsketchup. 
 
Båtresan tar drygt 3 timmar och den här gången gick tiden snabbt eftersom vi båda somnade någon timme och sen såg vi lite på tv:n som fanns i kupén. Väl framme på Gotland var det dags att åka till Ljugarn på en gång där vi hade bokat vår middag på en restaurang som heter "Smakrike krog" som skulle ha bra mat och möta upp min mans föräldrar där. 
 
På restaurangen valde jag kalixlöjrom med ramslöksplättar till förrätt, min man valde en bifftartar från Ejmunds gård och hans föräldrar valde en paprika - och fårostterrin. Till varmrätt valde vi alla fisk; jag valde en långa med en färserad korv på pilgrimsmussla och hummer och de andra valde en pistage och mandelöverbakad piggvarsfilé. All mat smakade väldigt bra men halvvägs in i varmrätten kom det en mindre armé av flugor till vårt bord som förtog lite av intrycket (vi satt ute på en veranda och åt). 
 
#1 - - Sara:

Så mycket gott du visar. :) Blev hungrig nu :)

Svar: Det blev mycket gott på Gotland ☺
Lina