Jättegod middag på Långbro Värdshus

Igår åt vi en supergod middag på Långbro värdshus tillsammans med min mans föräldrar och maten där var hur god som helst som vanligt. Den här gången valde jag inte löjromen till förrätt utan en jordärtskockssoppa med karljohansvamp, min man och hans pappa valde 4 svenska assietter och hans mamma valde löjromen. 
 
Till varmrätt valde jag en oxbringa som var så mör att den föll sönder när man försökte skära i den och den serverades tillsammans med pepparrotspotatispuré, rökt sidfläsk, bakad lök och rödvinssås. Min man och hans pappa valde kvällens vilt vilket var älginnanlår och älgkorv och hans mamma valde helstekt rödspetta. 
 
Vi brukar inte orka dessert här men igår valde vi att avsluta med sorbet och min man tog kvällens ost som var en hårdost med björnbärskompott och knäckebröd.