Chokladiga cupcakes

Igår bakade jag de här goda chokladcupcakesen och de blev sådär gott knapriga på utsidan och mjukt chokladiga på insidan. Här fick jag också möjlighet att testa mina nya cupcakesformar som jag köpte på Leilas General store i helgen och kakaon från Valhrona som var jättefin och mörk. 
 
Ingredienser
3 st ägg
2.5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
4 msk kakao
3.5 dl vetemjöl 
1 dl gräddfil
50 g smör
2 tsk bakpulver
100 g mörk choklad 
 
Gör så här
Vispa äggen och sockret vitt och pösigt. Smält smöret och blanda sedan i gräddfilen och häll ner allt i äggblandningen. Blanda vetemjöl, kakao och bakpulver i en skål och vänd försiktigt ner det i smeten. Smält chokladen i ett vattenbad och vänd ner den smälta chokladen i smeten. Klicka ut smeten i formarna och grädda i mitten av ugnen på 175 grader varmluft i ca 15 minuter. 
 
#1 - - Frida:

Åh men vad goda de såg ut! :)

Svar: De blev lyckade och goda =)
Lina

#2 - - Oslofru:

Yum! Dom där måste jag prova mig på att göra :D

Svar: Gör det, de smakade jättegott och mycket choklad =)
Lina

#3 - - Kai:

Ser riktigt gott ut :)

Svar: De var supergoda =)
Lina

#4 - - ɑ n n i k ɑ:

Super mumsigt :D

Svar: Ja de är riktigt goda =)
Lina