CAOS

God eftermiddag! När jag var gravid med Felicia så gick jag på MVC på Mamma mia söder som ligger på Götgatan nära Ringens köpcentrum. Ibland var jag ute i lite för god tid och gick omkring lite i Ringen och då såg jag att de hade gjort om väldigt mycket där sen sist jag var där och att det fanns massa nya spännande matställen där. 
 
När jag googlade lite på vilka nya maställen som fanns i Teatern (det är det som matstället kallas), så såg jag att det fanns en restaurang där som Stefano Catenacci är delaktig i - nämligen CAOS. CAOS är ett matställe som serverar olika smårätter och där 3 smårätter är lagom till lunch (kostar 100 kr) och i helgen provade vi det. 
 
Jag tog en flankstek med asiatisk glasnudelsallad, sashimi på bleka och lätthalstrad lax med bärsallad och Oskar tog flankstek med asiatisk glasnudelsallad, gotlandsbetor med getost och pinjenötter samt en koreansk råbiff med koriandermajonäs. Alla rätterna var riktigt goda men min favorit blev flanksteken och Oskars favorit var råbiffen (såklart). 
 
Det gick jättebra att ha barnvagnen vid bordet och det fanns rätt gott om platser när vi var där och vi satte oss precis vid CAOS och åt. Hit kommer vi garanterat att gå igen och både göra återbesök till CAOS och till de andra restaurangerna som även de har olika kända kockar. 
 
Här kan ni läsa om vad Svenska Dagbladet skrev om matställena i Teatern =)