Mysfrukost dagen efter

God morgon! Igår hade vi namngivningsfest här hemma för Felicia för släkten och det var väldigt trevligt, vi hade gjort en buffé med lite kallskuret, potatisgratäng, sallader, marinerade grönsaker, ostbricka, kakor, kaffe och tårta. Tyvärr glömde jag bort att ta kort på maten men det var väldigt gott (även om potatisgratängen vägrade bli färdig i mitten trots att den hade stått i ugnen på 225 grader i nästan 2 timmar). 
 
Som vanligt blev det hur mycket mat som helst över så middagarna och luncherna de närmsta dagarna kommer att bestå av kallskuret med tillbehör men det är ju gott =) När jag googlade innan festen på hur mycket kött man ska beräkna per person fick jag fram 2-300 gram och vi hade totalt 2500 gram på 11 vuxna och 1 barn och hälften blev ändå över. 
 
Idag vaknade Felicia tidigt vid 6.30 och då fick hon komma över till vår säng och kramas lite innan det var dags att gå upp pch äta frukost. Jag gjorde äggröra och la på lite av det kallskurna från igår på tallriken med lite vindruvor och grissinis och det blev vår frukost tillsammans med te och kaffe, det var skönt att börja dagen lite lugnt efter gårdagens fest. 
 
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Vad konstigt med potatisgratängen, hur kan det blir så :O Er frukost ser ut som hotellfrukost, så härligt :D :D

#2 - - IoC:

Tack för igår!! Tyckte potatisgratängen var helt OK fast jag tog i mitten - gillar lite tuggmotstånd så det var inga problem!