Supersöta små minisockerkakor

Idag fick jag ett ryck och fick för mig att jag skulle städa våra stora kökslådor som vi har nedanför ugnen och där jag har majoriteten av mina bakprylar (välfyllda lådor alltså). Det är alltid lite krångligt när man ska hämta något ur de lådorna och det känns som att vi skulle behöva ett helt skåp bara till mina bakprylar så det kändes som att det var dags att organisera det lite. Då hittade jag min minisockerkaksform som jag inte har använt på ett år ungefär så då tyckte jag att det var dags att baka med den igen och gjorde de här söta små sockerkakorna i olika former. 
 
Jag råkar alltid fylla mina minisockerkaksformar för mycket (de ska fyllas till 2/3) eftersom de är så små så är det svårt att hinna hejda smeten i tid även fast jag använder mig av en spritspåse så alla kakorna fick en liten "fot" som de står på av extra smet. 
 
Ingredienser
3 ägg
2,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
3,5 dl vetemjöl
1 dl mjölk
2 tsk bakpulver
1 nypa salt 
 
mjöl och smör till formarna 
 
Gör så här
Vispa socker, ägg och vaniljsocker pösigt och vitt med en elvisp. Smält smöret och häll sedan i mjölken i det smälta smöret. Tillsätt smör och mjölk till äggblandningen. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt i en bunke och vänd sedan försiktigt ner det i äggsmeten till en slät smet. Pensla insidan av formarna med smält smör och mjöla sedan formarna, var noggrann så att alla formarna är täckta. Häll ner smeten i en spritspåse och spritsa ner smeten i formarna så att formarna är fyllda till 2/3.
 
Grädda i 175 grader varmluft i ca 10 minuter. Ta ut kakplåten ur ugnen och låt stå 1-2 minuter innan du försiktigt lyfter upp minisockerkakorna ur formarna. Låt svalna på galler.