Kyckling red thai curry

Även fast jag tycker om att prova mat från olika länder har jag varit jättedålig på att prova att äta och laga thailändsk mat men nu tänkte jag prova lite mer. Jag tycker ju om konceptet med wokade grönsaker, kyckling/räkor, kokosmjölk och mycket smakrika kryddor så man får väl prova sig fram lite. Det här blev det första jag provade och fuskade lite och köpte en påse färdig kryddmix, det blev väldigt gott med en lagom hetta (även om Oskar drack 5 glas vatten till middagen). 
 
Ingredienser till 4 portioner
4 st kycklingfiléer
1 burk kokosmjölk
1 påse thai red currykrydda
0.5 st zucchini
10 champinjoner
1 gul lök
1 röd paprika
 
Ris till servering
 
Gör så här
Skär kycklingen i små bitar och stek kycklingen så att den nästan är färdig. Skär grönsakerna i lagom stora bitar och woka dem hastigt i en stor panna med lite rapsolja i. Lägg ner kycklingbitarna, kokosmjölken och kryddorna och låt puttra i 10 minuter så att kycklingen blir färdig och allt har tagit smak av varandra. Servera med kokt ris. 
 
 
 
 
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

det ser gött ut, jag gillar thailändskt!

Svar: Ja det är gott =)
Lina

#2 - - Angie:

Ser jättegott ut! Tack för tipset :)

Svar: Varsågod =)
Lina