Koreansk mat mot förkylning

God morgon! Idag var det vitt när man vaknade, det snöade ju hela dagen igår och det var riktigt skönt att kunna vara hemma och inte behöva åka någostanns. Oskar var hemma igår eftersom han är förkyld så han fick passa Felicia en timme när jag gick iväg till affären för att handla lite mat och det var riktigt jobbigt att gå i all snö, skönt att jag gick ut själv och inte tog med mig Felicia i vagnen för då hade vi inte kommit någonstanns. 
 
Eftersom vi är lite förkylda hela familjen så gjorde jag koreansk mat häromdagen med mycket kryddor i för att "rensa ut lite" och det kändes lite bättre sen. Gjorde bulgogi med glasnudlar, marinerad gurka och marinerade böngroddar och det var jättegott. Det blev inte någon kimchi den här gången eftersom jag alltid köper den i en koreansk affär inne i stan och där kan man inte komma in med barnvagn. 
 
Idag bakar jag de första lussebullarna för året, just nu står de och jäser på plåtar så ni får se sen hur de blev =) 
 
#1 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

mums

#2 - - C:

Så ska man äta. Kanongott!!!

#3 - - I:

Jättegott.
Nu blir jag också sugen på koreansk mat. De starka kryddorna, som egentligen inte är starka, gör maten både god och lättsmält och utrensande. Man kan inte äta bättre när man är förkyld! Man blir "lätt" i kroppen, aldrig proppmätt och tung.

#4 - - Fanny:

Vad gott det ser ut!