Kycklingfilé med hasselbackspotatis och julmustsås

Nu när det snart är jul så har vi ofta julmust hemma i kylen och man kan ju faktiskt göra mer än att bara dricka julmust; det går att använda den i maten också. Jag såg på ett avsnitt av "Pernillas jul" i helgen och då lagade hon en kycklingrätt med julmustsås som såg jättegod ut så jag bestämde mig för att prova den. Jag har gjort om kycklingen lite och istället för att tillaga allt i en form med rotfrukter i botten så gjorde jag baconlindad kycklingfilé med hasselbackspotatis till. 
 
Ingredienser till jumustsås för 4 
2 dl creme fraiche
2 dl julmust 
1 hönsbuljongtärning 
1 tsk färsk riven ingefära
1 tsk färsk rosmarin hackad
1 tsk soja
 
Gör så här
Blanda alla ingredienserna till såsen och låt koka upp och sen puttra i 10 minuter. Servera med kyckling och potatis. 
 
#1 - - Lillemmish:

lät super smarrig jue :D

kolla gärna in hos mig

#2 - - Fani:

Såg grymt gott ut och vad häftigt med julmust-sås , första gången jag hör talas om det! Älskar hasselbackspotatis för övrigt :)

Svar: Ja det var lite oväntat med julmustsås men väldigt gott =)
Lina