Världens godaste pasta med fläskfilé och rosmarinsås

Ikväll har vi ätit världens godaste pastarätt som är en stående favorit hemma hos oss, såsen är helt ljuvlig och superlätt att göra och det bästa är att det går på 30 min att göra hela rätten. Den här rätten lagade jag till min man vår första vecka tillsammans och han tyckte att den var hur god som helst och den är fortfarande hans favorit av alla rätter jag brukar laga. 
 
Ingredienser
 
Fläskfilé ca 8-900 g. 
Smör att steka i 
Salt, peppar, torkad rosmarin
 
Rosmarinsås

5 dl creme fraiche 
1 dl vatten
1 pressad vitlöksklyfta
4 msk koncentrerad kalvfond (helst touch of taste) 
1 tsk torkad rosmarin 
 
Färsk pasta

2 paket färsk pasta, jag använder fettuccini men ta den du tycker bäst om 
1 ask körsbärstomater
1 hackad vitlöksklyfta
4 msk balsamvinäger
50 g smör
2 nävar ruccola
 
Gör så här: 

Börja med att ta bort alla senor och putsa fläskfilén fin. Skär den i lagom stora skivor, jag brukar skära ca 2 cm breda skivor. Sätt på pastavattnet i en stor kastrull. Dela körsbärstomaterna på mitten och hacka ruccolan grovt. Krydda fläskfilén med salt, peppar och rosmarin och stek läskfilén tills den är genomstekt.
 
Blanda ingredisenerna till rosmarinsåsen i en kastrull och låt koka upp och sen småputtra i 5 minuter. 
 
 
Smält smöret till den färska pastan i en stekpanna och lägg sedan i vitlöken, ruccolan och tomaterna och låt de svänga runt i smöret. Tillsätt balsamvinägern efter ca 2 minuter och ta sedan av stekpannan från plattan. Lägg i den färsta pastan i det kokande vattnet och koka i 2-3 minuter, den ska fortfarande vara lite al dente. Häll av pastavattnet och häll sedan över tomat och ruccolablandningen över pastan och blanda runt försiktigt. 
 
Lägg upp pastan på en tallrik, lägg på fläskfilén och häll på generöst av såsen (det ska vara mycket sås), ät och njut! 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - lena:

Ser riktigt gott ut! Måste testas

Svar: Det är verkligen jättegott ☺
Lina

#2 - - Sofia:

åh vad gott det ser ut! & superfin blogg :)

Svar: Tack snälla, kul att du gillar min blogg ☺
Lina

#3 - - Helen:

låter jättegott!! det måste jag prova;)

Svar: Gör det den är jättegod och ta mycket sås ☺
Lina

#4 - - åsa i åsele:

Meen Du, så gott det verkar, måste nog testa Ditt recept :)

Svar: Gör det, det är hur gott som helst =)
Lina

#5 - - Camilla:

Detta ser supergott ut! Måste prova! Kram c

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra ☺
Lina