Äppelpaj på egna äpplen från balkongen

Idag slutade jag tidigt på jobbet så när jag kom hem bestämde jag mig för att göra en klassisk äppelpaj med smultäcke eftersom våra äpplen som vi har på balkongen har mognat nu. Det var bara 3 grenar av 5 som bar äpplen det här första året så jag är inte helt säker på vilka sorter det är eftersom det ska vara 4 olika sorter i trädet men de var väldigt goda iaf =) 
 
Ingredienser
2 dl vetemjöl
1 dl havregryn
125 g smör
1.5 dl socker
 
2 msk socker
1 msk kanel
8 små äpplen 
 
Gör så här
Sätt ugnen på 225 grader. Blanda samman ingredienserna till smuldegen. Skala och skär äpplena i lagom stora bitar och blanda med kanel och socker. Lägg äpplena i en pajform och sprid ut dem i ett jämt lager, strö sedan över smuldegen. Grädda i mitten av ugnen i 25-30 minuter på 225 grader. 
 
#1 - - Carina:

Fina bilder och pajen ser göörgo ut!. :D

Svar: Tack, ja den var supergod med lite vaniljvisp till =)
Lina

#2 - - IoC:

Att du fick så många äpplen!!!

Svar: Ja det blev några äpplen, hoppas på fler nästa år
Lina