Söta rosa marängtoppar

Nähä det blev inget fint väder idag heller fast det såg lovande ut tidigt på morgonen. För mig så gör det dock inte så mycket, då kan jag passa på att vara hemma och testa nya maträtter och bakverk =)
 
Idag har jag gjort de här söta rosa marängtopparna som både är söta utseendemässigt och smakmässigt =) Har testat ännu en tyll i mitt tyllset och var jättenöjd, hur klarade jag mig innan jag hade det? Det är ju jättebra när man ska dekorera olika bakverk eller maträtter och även om man inte är ett superproffs i köket så blir det ändå snyggt =) De här marängtopparna är jättegoda att äta som tillbehör till glass eller bara äta som de är som godis. 
 
Ingredienser
3 äggvitor
2 dl strösocker 
1 msk citronsaft 
Röd karamellfärg 
 
Gör så här
Vispa äggvitorna till ett hårt skum (man ska kunna vända bunken uppochner över huvudet och inget ska rinna ut), tillsätt sedan citronsaften och lite av sockret i taget. Vispa tills du har fått en glansig marängsmet som blir till fasta toppar om du provar med vispen. Sätt i en blomtyll i en spritspåse och lägg i marängsmeten. Spritsa ut lagom stora marängtoppar (mina är lika stora som en enkrona i diameter) på en bakplåtspappersförsedd plåt. Grädda i mitten av ugnen i 100 grader i ca 1 timme, då ska marängerna kännas torra. 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Sara:

Så fina <3 Jag gjorde rosa maränger till min dotters dop förra året :)

Svar: Ja de blev fina, älskar att prova nya tyllar i mitt set =)
Lina