Pilgrimsmusslor med mangosalsa

God eftermiddag/kväll. Idag har vi tagit det rätt lugnt här hemma eftersom jag känner mig förkyld, Oskar vaknade med huvudvärk och Felicia har nyst och snorat lite. Vi har bara tagit en liten biltur till Liljeholmens galleria för att testa Felicias nya bilbarnstol som vi har köpt och då passade vi på att äta lunch där i deras food court. 
 
Eftersom jag har känt mig förkyld ett par dagar så har Oskar varit matansvarig här hemma och häromdagen gjorde han en jättegod rätt med pilgrimsmusslor och mangosalsa. Jag älskar pilgrimsmusslor och den här rätten kan man äta både som förrätt och som varmrätt om man lägger till några fler musslor och har ett gott bröd till. 
 
Ingredienser till 2 personer varmrätt 
1 kruka koriander
1 avokado
1 mango
2 tomater
1 mild röd chili
0.5 klyfta vitlök
Saft från 1lime
Saft från 0.5 apelsin
2 msk flytande honung
2 msk olivolja
Salt och peppar
 
12 pilgrimsmusslor 
 
Gör så här
Skär avokadon, mangon och tomaterna i lagom stora bitar (ca 1 cm) och lägg i en skål. Ta bort fröna ur chilin och hacka chilin i små bitar. Skär vitlöken i små bitar och lägg den och chilin i skålen. Hacka koriandern och tillsätt den, limesaften, apelsinsaften, honungen och olivoljan till de andra ingredienserna. Smaka av med salt och peppar. 
 
Stek pilgrimsmusslorna på hög värme i en stekpanna och servera sedan direkt ur pannan tillsammans med salsan. 
 
#1 - - Pa:

Ojojoj. Måste göra!!!