Alla hjärtans dag-middag på Stallmästaregården

Igår var det ju alla hjärtans dag och för att fira det åt vi frukost ute på morgonen och på lördagkvällen åkte vi till Stallmästaregården och åt middag där. Maten där var väldigt god och servicen var bra så det var en våldigt trevlig kväll där. 
Ett glas alkoholfritt bubbel som start och goda brödsorter med vispat smör
Kalvbräss med brysselkål, rostat smör och päron åt jag till förrätt - hur gott som helst 
Min man tog halstrade pilgrimsmusslor med purjolök, jordärtskocka och sillkaviar 
Som varmrätt blev det biff med friterade lökringar, jordärtskockor och en god sås för min man
Jag åt skrei med friterat ägg, saltbakade gulbetor och pepparrot som var hur gott som helst, älskar pepparrot tillsammans med fisk. 
 
#1 - - Alexandra:

Tummen upp för text under bilderna vad det är för något! :D
Gud så gott det såg ut!

#2 - - Karin:

Åh va mysigt att få gå ut och äta, inget jag är bortskämd med som student o småbarnsmorsa. Jag får drömma mig bort med dina bilder, det ser riktigt gott ut!

#3 - - C:

Kalvbräss var min favoriträtt under många års resor till Paris. En restaurang som heter Le Soufflé. Tog alltid sniglar till förrätt, kalvbräss till huvudrätt och en soufflé Grand Marnier till efterrätt (som jag också gjorde hemma!)
De finns i Guide Michelin 2015! Kolla
http://www.lesouffle.fr/restaurant-paris

#4 - - C:

Kalvbräss var min favoriträtt på en restaurang i Paris som jag besökte flera ggr på 70/80talet. Le Soufflé. Sniglar, kalvbräss och soufflé Grand Marnier tog jag varje gång. Jag lagade sufflén några ggr hemma - kommer du ihåg?? Restaurangen finns ännu och finns i Guide Michelin för 2015.
http://www.lesouffle.fr/restaurant-paris