The Fork

Sponsrat inlägg 
Som ni vet så älskar jag och min man att gå ut och äta på restaurang och det intresset har inte blivit mindre sen Felicia kom, vi får däremot välja restauranger med lite mer omsorg så att det ska fungera att ta med henne i barnvagn. Nu i juni har jag inlett ett samarbete med TheFork som är en dottersajt till Tripadvisor och som man kan använda för att boka bord och hitta restauranger. 

Som ni kanske såg i slutet av förra veckan besökte vi restaurangen Black Swan och det var första gången jag testade TheForks bokningsapp och det funkade jättebra. 

TheFork har både en vanlig hemsida och dessutom en app som man kan ladda ner på mobilen för att enkelt leta reda på en restaurang, titta på delar av menyn, se andras omdömen och till slut boka bord på restaurangen. Jag tycker att det är enklast och smidigast att boka via appen eftersom man oftast har mobilen med sig och snabbt med några klick kan hitta en passande restaurang och boka bord. En sak som är bra är att om man har aktiverat platstjänsten på mobilen så kan man leta efter restauranger nära där man befinner sig och få tips om restauranger man inte hade en aning om fanns innan och därmed vidga sina vyer lite =) 

En bonusgrej med TheFork är att man får yums som är en slags bonuspoäng som man får när man har ätit på en restaurang som man har bokat bord på via TheFork och sen ätit på. De här yumsen kan man sedan använda som rabatt för framtida restaurangbesök man bokar via TheFork. Varje bokning ger 100 yums och när man har samlat ihop till 1000 yums så kan man använda sig av rabatten så ju mer man går ut och äter; ju mer bonuspoäng får man -  perfekt för mig som älskar att gå ut och äta och dessutom kunna samla på mig poäng för att få rabatt =)