Oliver är här

god eftermiddag! Det är ett tag sen jag bloggade men nu känns det som att jag har lite tid och ork igen. Sist skrev jag ju att jag hoppades att bebisen skulle komma lite tidigare eftersom jag var så trött, varm och hade foglossning hela tiden och det blev faktiskt så. Den 19 juli 14.07 föddes Oliver efter en ganska snabb förlossning (9 timmar från första värk) och vi fick föda på SöS som var vårt förstahandsval så det kändes jättebra. 
 
Felicia var med mormor och morfar under tiden och hade jätteroligt och lekte hemma hos oss och hos dem och saknade inte oss alls nästan. Vi stannade på BB en natt och åkte hem på eftermiddagen dagen efter födseln efter läkarkontrollen av Oliver där allt såg bra ut. Felicia kändes jättestor när vi kom hem med Oliver och de första timmara var hon lite skeptisk och blev ledsen när han skrek men nu har hon vant sig och vill klappa honom och hjälpa honom med nappen. 
Oliver ett halvt dygn gammal 
#1 - - Annika Alkin:

Så söt liten kille.

#2 - - IC:

Vilka väldigt fina foton!

#3 - - IC:

Kan du be F att ge honom nappen om han tappat den?

#4 - - Elisa:

Stort Grattis! :-)

Svar: Tack så mycket =)
Lina

#5 - - Emilia:

Är det inte dags att byta namn på bloggen? Det är väldigt mycket personligt och ganska lite mat/recept. Du får såklart skriva om vad du vill, men "diningandcooking" blir lite missvisande när det handlar så mycket om din familj.

Svar: Kommer att behålla namnet, det kommer mer recept och mat nu när Oliver är född och jag orkar göra mer =)
Lina

#6 - - B:

Om man tittar bakåt några månader så ser man att det handlar absolut mest om mat. Fast med kommentarer om familjen vilket gör det hela trevligt och personligt - inte bara en receptbok!