Jättegod sushi

God eftermiddag! Nu när vi som bäst håller på att rensa ur kyl, frys och skafferi så hittade vi ett sushi-kit långt in på en hylla som vi bestämde oss för att göra sushi av. Vi hade även en liten bit salmalax i frysen som blev till Lax-nigiri för Oskar som älskar det och jag gjorde maki-rullar till mig. 
 
Jag tycker att det kan vara lite svårt ibland att koka ris till sushi utan riskokare då det brukar klibba ihop och inte riktigt bli bra alltid men den här gången blev det jättebra och inte så vattnigt som det kan bli. I mina maki-rullar hade jag gurka, avokado, sesamoljemarinerade morötter och wasabi och det var supergott ihop. Jag funderade på att göra en omelett att ha i också men lät det så krångligt när jag kollade efter recept att jag skippade det. Man skulle tydligen steka den supertunnt och i flera olika lager så det tog en hel del tid att göra det.