Somrig kycklingsallad till lunch

God eftermiddag! Idag har jag passat på att städa lite på balkongen som jag har mina odlingar på och det behövdes eftersom det var en del jord på golvet och en del plantor som skulle rensas bort. Det är lite krångligare att odla på balkong än i vanligt trädgårdsland och en del saker funkar helt enkelt inte, iaf inte på min balkong. Har kommit fram till att det funkar bäst att odla saker som växer uppåt istället för nedåt eftersom rotfrukter, lök, rädisor osv inte bildar knölar utan bara stor blast.
 
Nästa år ska jag bara odla olika sorters tomater och salladsgrönsaker på balkongen + mina amerianska blåbär som har överlevt 3 säsonger nu i sina krukor och verkar trivas bra. Mitt familjeäppelträd som jag köpte i våras har växt på bra men har tyvärr drabbats av en del ohyra i form av löss men vi får se om det överlever vintern, likaså jordgubbsplantorna och paprikaplantorna har fått en del löss som jag har klämt ihjäl, tycker att det är jätteäckligt med löss men jag hoppas att de försvinner snart. Tomatplantorna däremot har växt jättefint och har många tomatkart på sig och har inte drabbats av någon sjukdom (har nog haft tur och aldrig upplevt sjukdomar eller ohyra på mina tomater under åren) så det är tomater vi satsar på nästa år. 
 
Efter balkongstädningen var det dags att äta lunch och idag åt vi en lättare pastasallad med kyckling, tomater, rödlök, soltorkade tomater, spiralpasta, fetaost, sallad, krutonger och pesto och det var väldigt gott. Jag är egentligen inte så mycket för att äta kall pastasallad men den här blev riktigt god och imorgon finns det gott om rester till middagen =)