Saftiga chokladmuffins

God eftermiddag! Idag har vi varit på MVC igen och lyssnat på lillebrors hjärta och kollat att han fortfarande är fixerad med huvudet nedåt och allt såg bra ut. Ska försöka hinna skriva ett förlossningsbrev den här veckan också, har iofs kvar mitt gamla från graviditeten med Felicia så man kanske kan använda det men bara ändra datumen. Det var aldrig någon som frågade om det när vi var på förlossningen med Felicia så det blev aldrig att jag lämnade fram det men jag önskar ungefär samma saker nu som då (ingen lustgas men ryggbedövning). 
 
När vi var och handlade på Willys häromdagen så hittade jag de här muffinsformarna som jag tyckte var jättefina och idag provade jag att baka chokladmuffins med dem. Jag var lite orolig för att smeten skulle välla över i formarnas "dalar" men det gick precis och muffinsarna blev både goda, fina och saftiga. 
 
Ingredienser
1 dl kakao
2 dl socker
2 dl mjölk
150 g mjukt smör
2 st ägg 
3 dl mjöl
1,5 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
 
Gör så här
Koka upp mjölken med hälften av sockret och kakaon och låt sedan svalna lite. Vispa smöret och resten av sockret ljust och krämigt och tillsätt sedan äggen ett i taget. Blanda mjölet, bakpulvret och vaniljsockret i en skål. Vispa i kakaoblandningen i äggsmeten och vänd sedan ner mjölblandningen till en jämn smet. Fördela smeten i 12 muffinsformar och grädda i mitten av ugnen på 175 grader i 18-20 minuter. 
#1 - - Rebecca Adnell:

Åh så gott det ser ut!