Goda gårdschips

Idag är jag ensam hemma några timmar eftersom Oskar och Felicia är förbi en sväng på Oskars jobb och sen ska gå ut och äta lunch tillsammans med en kollega och hans barn så då passar jag på att ta det lite lugnt här hemma. 
 
Jag har mått väldigt illa under den här graviditeten och gör det fortfarande men något som brukar hjälpa ganska bra mot illamåendet är att äta något salt och då har det blivit lite chips då och då för att få behålla något i magen alls. Häromdagen fick jag hem ett paket från Gårdschips med deras nya chipssmak Atacamasalt och de var väldigt goda och krispiga så nu när jag har lite egentid ska jag passa på att äta lite chips i soffan och se på tv. 
 
Jag fick också hem deras olika dip-mixer och de är lite annorlunda mot de traditionella smakerna som finns i affärerna och man kan också ha dem som såser till olika sorters mat. Det fanns en rödbetsdip som jag tror är väldigt god till grillat kött så det passar ju jättebra eftersom det snart är grillsäsong (Oskar har tjuvstartat och grillade hos en kompis förra veckan men här hemma har vi inte grillat än).