Härliga och luftiga petit choux

Jag älskar petit choux och de här är de första petit chouxen som jag gör i vår nya lägenhet och var faktiskt lite nervös för hur det skulle bli eftersom det är en ny ugn och spis men det gick bra. Jag vet att det klassiska är att man ska fylla sina petit choux med någonting men 80% av gångerna hoppas jag över det och äter dem som tillbehör till maten eller bara som en god munsbit =) 
 
Ingredienser
1.25 dl mjölk
5 st ägg
125 g smör 
1.25 dl vatten
0.5 tsk salt
2 dl vetemjöl
 
Gör så här
Koka upp mjölk, vatten, salt och smör i en kastrull. Tillsätt vetemjölet under kraftig omrörning och rosta sedan degen i 3-4 minuter. Ta av kastrullen från värmen och tillsätt äggen ett i taget och vispa ihop till en slät smet. Fyll en spritspåse med smeten med en stjärntyll längst fram och spritsa ut lagom stora petit choux på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i mitten av ugnen på 200 grader varmluft i 20-25 minuter. 
 
#1 - - Elina:

Vad fina de ser ut! Med tanke på att man spritsar ut dem tror jag de kan funka bra med glutenfritt mjöl också! :)

Svar: Ja det går jättebra att göra dem med glutenfritt mjöl☺ ha en jättefin dag!
Lina

#2 - - maja:

Dom ser jätte fina ut men jag undrar bara vad man kan använda petit-chouer till
jag menar typ bara äta eller någon fika

#3 - - maja:

Dom ser jätte fina ut men jag undrar bara vad man kan använda petit-chouer till
jag menar typ bara äta eller någon fika

Svar: Hej, ursäkta sent svar. Jag brukar äta mina petit chouxer som de är men man kan fylla dem med någon smörkräm/ grädde och bär eller någon god ostkräm om man vill ha dem som tilltugg/snittar
Lina