Knapriga pizzasnurror

Här kommer ett recept på jättegoda pizzasnurror som går supersnabbt att göra och som är ett perfekt drinktilltugg nu på sommaren och som både stora och små tycker om =) De här pizzasnurrorna är goda både varma och kalla och går utmärkt att äta någon dag efter man har gjort dem. 
 
Ingredienser
1 rulle färsk smördeg
1 dl tomatsås med basilikasmak
2 dl riven ost 
1 msk torkad oregano 
 
Gör så här
Rulla ut smördegen och bred på tomatsåsen i ett jämt lager. Strö över den rivna osten och strössla över oreganon. Rulla ihop det till en rulle och skär skivor som är ca 0.5-0.7 cm breda. Lägg skivorna på en plåt med bakplåtspapper på och grädda i mitten av ugnen i 225 grader tills de har blivit gyllene och smördegen ser färdig ut. 
 
 
 
#1 - - Fani:

Snacka om goda de såg ut då :)

Svar: Ja de är supergoda ☺ ha en jättefin kväll!
Lina

#2 - - Tessan:

Så gott och så himla smidigt!

Svar: Pizza är ju gott i alla dess former ☺ Tack snälla du för att du nämnde min blogg på instagram ☺ ha en jättefin kväll!
Lina

#3 - - Elina:

Det är något med pizzasnurror som bara är så mycket mer godare! Spänningen kanske, i att det är något annat än en vanlig platt pizza, haha?

Svar: Ja och sen kan man ju äta många pizzasnurror istället för en vanlig pizza ☺ ha en jättefin kväll!
Lina

#4 - - Alva :

ser super gott ut. Ska nog testa att göra det imorgon och ta ner till stranden perfekt :)

Svar: Gör det, det är jättegott som picknick ☺ ha en jättefin kväll!
Lina

#5 - - rememberthiis.blogg.se:

Ser supergoda ut! Det ska jag absolut testa :D

Svar: Gör det, de är jättegoda ☺ ha en fin kväll!
Lina

#6 - - Robex Lundgren:

mums

Svar: Väldigt gott ☺ ha en jättefin kväll!
Lina

#7 - - sandra - 3 barns mamma <3 :

Detta lätt som en riktig godsak att testa på.
Tack för tipset!!!!

Svar: De är supergoda ☺ ha en jättefin dag!
Lina

#8 - - David:

Det vattnas i munnen! Jag gör dessa i kväll!

Skulle du säga att det går bra att blanda med litet strimlad skinka eller köttfärs?

Tack för detta tips!

Svar: Ja då det går jättebra att blanda med lite strimlad skinka eller köttfärs ☺ ha en jättefin kväll!
Lina

#9 - - Lina:

Hur länge hade du snurrorna i ugnen? De ser jättegoda ut. Ha en bra dag! / Lina :-)

Svar: Jag hade de i ugnen 10-15 minuter ☺ ha en jättefin dag!
Lina

#10 - - Junitjej :

Så gott det ser ut!

Svar: Ja det var riktigt gott, ett supergott snacks =) Ha en jättefin kväll!
Lina

#11 - - Camilla :

Ser riktigt gott ut! Jag brukar alltid rulla ihop en pizzaslice när jag äter pizza för att det blir mycket smidigare att äta. Mycket bättre att snurra dem från början då 😋

Svar: Jag brukar också rulla ihop en pizzaslice när jag äter pizza, praktiskt med snurror som man kan ta i en tugga istället ☺ha en jättefin dag!
Lina

#12 - - Malin:

Ser jattegott ut! Kan tanka mig att det skulle vara gott med skinka i ocksa. Far testa nagon dag. Perfekt att ta med ut och ata!

Svar: Ja det är nog supergott i det med skinka också eller lite champinjoner =) Ha en jättefin dag!
Lina

#13 - - Fanny:

gud vad gott det lät! Måste testa :)

Svar: Ja gör det, de är jättegoda ☺ ha en jättefin dag!
Lina

#14 - - Louise:

Mums, måste provas!! :)

Svar: Gör det de är jättegoda ☺ ha en jättefin dag!
Lina

#15 - - Emma:

ÅÅh såg riktigt mumsigt ut, ska nog testa =)

Svar: Ja det är riktigt gott, tycker absolut att du ska testa =) Ha en jättefin tisdag!
Lina

#16 - - Helen :

Mm låter gott! Har oxå några olika med smör dag som jag ska testa:)

Svar: Ja det är riktigt gott, som flera minipizzor ☺ ha en jättefin kväll!
Lina

#17 - - stina - Mamma till Elias:

Åh det där såg riktigt gott ute, måste jag verkligen testa :)

Svar: Ja det är riktigt gott, som små minipizzor =) Ha en jättefin kväll!
Lina

#18 - - Kerstin:

Det här måste jag verkligen testa, ser jättegott ut! :)

Svar: Ja det tycker jag att du ska göra, det är jättegott =) Ha en fin kväll!
Lina

#19 - - elin stridh:

men gud vad kul :D