Vågade göra petit choux ensam hemma

Äntligen lördag =) Den här dagen började vi med en mysfrukost tillsammans hela familjen (Felicia har en stol från Stokke med babyinsats som hon har kunnat vara i sen hon var nyfödd) med surdegsfrallor, kokta ägg, pålägg, kaffe, te och juice så det var en trevlig start på dagen. Idag ska vi försöka hinna med ett besök på soptippen, IKEA, kanske plantagen/Zetas/blomsterlandet och dessutom fixa lite hemma. 
 
Jag sa ju förut att jag var sugen på att göra petit choux men att jag inte var säker på om jag skulle våga göra det när jag är ensam hemma på dagarna med Felicia eftersom det är lite petigt när man gör petit choux; det funkar liksom inte att gå ifrån några minuter om en bebis vill ha uppmärksamhet. Jag vågade dock göra petit choux på dagen i alla fall i veckan när jag var ensam med Felicia; hon fick sitta i sin stol vid matbordet och jag pratade med henne hela tiden och hon var så glad och nöjd hela tiden så det gick jättebra =) 
 
Ingredienser
1.25 dl mjölk
5 st ägg
125 g smör 
1.25 dl vatten
0.5 tsk salt
2 dl vetemjöl
 
Gör så här
Koka upp mjölk, vatten, salt och smör i en kastrull. Tillsätt vetemjölet under kraftig omrörning och rosta sedan degen i 3-4 minuter. Ta av kastrullen från värmen och tillsätt äggen ett i taget och vispa ihop till en slät smet. Fyll en spritspåse med smeten med en stjärntyll längst fram och spritsa ut lagom stora petit choux på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i mitten av ugnen på 200 grader varmluft i 20-25 minuter.