Hemmagjorda hamburgare med home fries

God morgon! Igår var en seg dag här hemma, Felicia och jag var inne i lägenheten hela dagen och bara tog det lugnt eftersom jag hade huvudvärk och var väldigt trött (dock var inte bebis det). Vi passade på att ha en tvättdag hemma och tvätta rent i sängarna, handdukar, vanlig tvätt och städa lite och det var skönt att få det gjort. 
 
På eftermiddagen var jag lite piggare så Oskar tog ut Felicia på en promenad medan jag gjorde middag och det blev hemmagjorda hamburgare på egenmald högrev och krispiga pommes gjorda på bakpotatisar. Jag såg på Leilas supermat på tv4 förra veckan och då tipsade hon om att pudra på maizenastärkelse på sötpotatispommes för att få dem riktigt frasiga så jag tänkte att jag skulle testa det på mina pommes gjorda på bakpotatis och det blev väldigt bra. Det blev faktiskt de godaste pommes frites jag har gjort hemma utan fritös och de blev riktigt knapriga och frasiga med ett mjukt fluffigt inkråm. 
 
Ingredienser för hemmapommes 4 portioner
4 bakpotatisar
3 msk maizena
2 msk olivolja
Salt 
 
Gör så här
Skölj potatisarna och skär dem i lagom stora pommes frites och lägg på en plåt med bakplåtspapper på. Pudra över maizena, salt och ringla över olivoljan och blanda med händerna så att alla pommes blir täckta. Ordna pommesen så att de ligger i ett lager på plåten. Tillaga i ugnen på 225 grader i ca 45 minuter eller tills de är gyllene. 
 
 
 
#1 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

åh vad gott

Svar: Ja det var gott =)
Lina