Kräftor från Långnäs

Äntligen fredag =) Igår fick jag hem lite dvd-filmer som jag hade beställt på discshop så ikväll blir det filmkväll hos oss. Jag beställde säsong 3,4 och 5 av solsidan och de 3 sista Beck-filmerna som vi inte har sett än. 
 
Häromkvällen hade vi kräftor till middag som vi har fått av pappas släktingar i Långnäs och det är mina favoriter bland kräftor. Jag har ju testat lite olika kräftor från blandade märken under augusti och några har varit bra och andra mindre bra men de här kräftorna är alltid mina favoriter. De smakar mycket salt och dill, är svenska och har lagom mjukt skal som är lätt att komma igenom. 
 
Till kräftorna gjorde jag en västerbottenpaj med kantareller och vitlöksbröd och till det drack vi en jättegod äppelmust med kolsyra i. Första gången vi fick den äppelmusten var på restaurang AG och den har blivit en stor favorit sen dess och passar jättebra till olika typer av mat. 
#1 - - Fanny:

Vad gott med kräftor!

Svar: ja det var riktigt gott =)
Lina

#2 - - Lena:

Så gott det ser ut! :D

Svar: Ja det var väldigt gott =)
Lina