Vår påskhelg

God morgon! Nu i påskhelgen har det ju inte varit jättevarmt men vi hade bara snö här på långfredagens eftermiddag och kväll och sen smälte det bort på påskaftons morgon (tur eftersom vi bytte till sommardäck på bilen i veckan). På skärtorsdagen åt vi en liten påskmiddag hemma hos oss bara jag, Oskar och Felicia och då blev det en västerbottenpaj, ägghalvor med stenbitsrom, prinskorv, kallrökt lax och grön sparris med smör och det var väldigt gott. 
 
På långfredagen var i vi i Täby hos mina föräldar och åt påsklunch med sill, lax, köttbullar, potatis, prinskorv, sallad och olika röror. Felicia som har börjat äta vanlig mat nu fick en egen liten tallrik med köttbullar, kokt potatis och mosade ärtor som hon åt av väldigt duktigt och verkade tycka om det. Som efterrätt fick hon något som både jag och Oskar avskyr; nämligen banan. Hon har provat det en gång förut när hon var 8 månader men då gillade hon det inte alls men nu åt hon en tredjedels banan och sa namnam så det var tydligen gott nu. 
 
Idag ska vi åka till Hornbach och köpa lite krukor och jord till mig eftersom det kommer lite fler plantor från klostra nästa vecka och de behöver stå inne några veckor innan de kan planteras ut på balkongen. Hoppas verkligen att det blir varmare och soligare snart för mina tomatplantor som står på en bänk i det soligaste rummet har ränt iväg en del på höjden pga för lite sol så de behöver komma ut och stå lite kallare snart.